Məqaləni hazırladı :
Məmmədov Ənvər
Sədi Boraq:"100 böyük türk"kitabından
Gəlib keçmiş ulular içində yol göstərənlər
çox olmuşdur. Bunlar “izim” lə bitən bir çox düşüncə və davranış yolları göstərmişdir.
Zaman-zaman bütün dünyanı saran bu “izim” lərin yaradıcıları Gözlərini
qapayır-qapamaz sabun köpüyü kimi dağılmış,uçub getmişlər. Fəqət elə ulular da
gəlmiş ki, ölümləri üzərində neçə yüz illər keçdiyi halda fikirləri bir din kimi
yayılmış, köklənmiş və dünyanı sarmışdır.
Mövlananın dini fəlsəfəsi tamamilə əxlaqi
və həyatidir. O, sufinin özündən keçməsini dilər. Bu özündən keçeid fərdiyyədən
və mənlikdən keçiddir.Nəfsi azaltmaq üçün riyaziyyatı, dilənməyi qətiyyən qəbul
etməyib. Hər kəsin bir işlə məşğul olmasını, özündən başlayaraq bütün insanlığa
və insanlara xidmət etməsini arzulayıb. Mövlana hər hansı bir işi anladarkən
röyalara, xəyallara baş vurmayıb. Anladacağı şeyi hekayələrlə, atalər sözləriylə
xalqın anlayacağı şəkilə bir salıb.Bu surətlə Mövlana dini fəlsəfəni adətən
yenidən qurmuş, yeni bir yol göstərmişdir.
Musiqini, rəqsi, şeiri ilahiləşdirmişdir.
Beləcə dində tamamilə nir reforma etmişdir. Mövlavlararasında xəttatlar, şairlər,
musiqiçilər, oymaçılarda yetişdirdi ki, bu gün muzeylərimiz bunların əsərləriylə
doludur.
Xülasə, Mövlana müsəlmanlığı yeni bir
insanlıq halına gətirmişdir. Bu sözü hər kəs həzm edəmməz, amma doğrusu da
budur.
Böyük türk düşünürü və şairi Mövlana
1207-ci ildə Belh şəhərində doğulub.1273-cü ildə Konyada ölmüşdür. Əsl adı Məhmət
Cəlalləddindir. İkinci vətəni Anadoluya görə “Rumi” deyə anılmışdır. “Mövlana”
ona verilmiş bir hörmət mənasıdır, əfəndimiz, böyüyümüz mənasındadır. Atası
“Sultanülüləma” (elmlərin sultanı) Bahəddin Vələdir.
Mövlana ilk savadını atasından alıb.
Atası öldükdən sonra doqquz il də oxuyaraq biliyini genişləndirmişdir.
1244-cü ildə təbrizli Şəms ilə tanışlıqdan
sonra tamamilə dəyişmişdir. Şəms onu “duyğu və düşüncə aləmlərinin geniş və
möcüzəli üfüqlərinə doğru” çəkib apardı.